Urodziny Christiane Amanpour
 Oceń wpis
   

 12 stycznia Christiane Amanpour obchodziła swoje pięćdziesiąte drugie urodziny. Z tej okazji przyjaciele Christian z CNN przygotowali jej parę niespodzianek po emisji wieczornego programu. Parę urodzinowych zdjęć Christian umieściła na Facebooku

 

 

 

 

Komentarze (0)
CNN w Abu Dhabi
 Oceń wpis
   

 CNN International otworzyło centrum produkcyjne w stolicy Zjednoczonych Emiratów Abarskich, Abu Dhabi. Placówka będzie się zajmowała produkcją materiałów z tej częśći świata dla anteny i portalu CNN.  Centrum będzie siedzibą dla reporterów z Bagdadu, Bejrutu, Kairu, Dubaju, Jerozolimy, Kabulu i Islamabadu. Centrum będzie miało newsroom pracujący 24 godziny na dobre, siedem dni w tygodniu oraz studio gotowe do nadania programu na żywo.

"Bliski Wschód odgrywa istotną rolę w pracy CNN, dwie ostatnie placówki otworzyliśmy w Kairze i Jerozolimie" mówi Tony Maddox, dyrektor zarządzający i wiceprezes CNN International w informacjach prasowych zamieszczonych na stronie CNN. "To ważny region na arenie międzynarodowej, a nowe centrum produkcyjne w Abu Dhabi pozwoli nam dotrzeć do serca najważniejszych informacji politycznych, biznesowych, społecznych i kulturalnych z tego rejonu."


"Otwarcie stałego centrum produkcyjnego na Bliskim Wschodzie przez CNN to wyjątkowy ruch dla zachodniego nadawcy informacyjnego" dodał Maddox. "Ten krok daje CNN mocną bazę, która będzie koordynować siedem regionalnych redakcji i pozwoli na nadawanie codziennego programu informacyjnego z Bliskiego Wschodu."


 

 

 

Komentarze (0)
Poznań w CNN
 Oceń wpis
   

 

Poznań to kolejne polskie miasto w tym roku, które promuje się w CNN International. Półminutowe spoty reklamowe będą emitowane w CNN 240 razy. Będą pojawiać się na antenie do 6 grudnia.

Koszt kampanii 300 tysięcy dolarów sfinansowało miasto Poznań. Promocja jest częścią strategi marketingowej stolicy Wielkopolski pod hasłem "Poznań know-how", którą miasto realizuje od przeszło pół roku w polskich mediach. Reklama zrealizowana została przez Turner Commercial Productions, dział kreatywny CNN International Advertising Sales.

 Poznań jest drugim po Krakowie polskim miastem, które wykupiło w tym roku czas reklamowy w CNN International. Celem kampanii jest zachęcenie zagranicznych inwestorów do zainteresowania się Poznaniem.

 

 Tu możesz zobaczyć spot reklamowy

Komentarze (2)
Nowa strona internetowa CNN
 Oceń wpis
   

 

CNN odświeżyło swoją stronę internetową. Zmianie uległo rozmieszczenie treści i kolorystyka witryny.

 

W nowej odsłonie CNN postawiono większy nacisk na czerwony kolor. Rozbudowaniu uległ profil, który każdy widz może sobie założyć na stronie. Oprócz dotychczasowego interfejsu iReport, internauta ma teraz możliwość śledzenia wątków, dodawania i śledzenia swoich komentarzy oraz grupowania treści, które chce czytać najpierw.

 

 Ciekawostką jest także projekt CNN Challenge. To gra, w której widzowie mogą sprawdzić swoją wiedzę z informacji emitowanych w CNN. Zabawa jest podzielona na pasma programowe. Grę z konkretnej dziedziny przeprowadzi z nami animowany prezenter danego cyklu.

 Na stronie pojawiła się także mała ramka z najczęstszymi wątkami tzw. "Hot topic". W pierwszych godzinach funkcjonowania nowej stronie numerem jeden w hot topic było wyrażenie "Roman Polanski".

 

Komentarze (1)
CNN stacją biznesmenów
 Oceń wpis
   

  CNN jest najchętniej oglądaną stacją międzynarodową wśród europejskiej kadry zarządzającej - wynika z europejskiego badania Ipsos Business Elite (BE). Zgodnie z wynikami badania, CNN jest również jej głównym źródłem informacji wykorzystywanym podczas pracy. Sondaż bada nawyki związane z konsumpcją mediów wśród biznesmenów zatrudnionych w największych firmach z 17 europejskich krajów. Według badania CNN dociera w ciągu tygodnia do 33% więcej odbiorców niż BBC World, w ciągu miesiąca do 29% więcej, a wciągu dnia do 27% więcej.

 

 * Kadra zarządzająca - CNN (32.8% miesięcznie, 16.4% tygodniowo, 4.7% dziennie), BBC World (24.7%, 11.7%, 3.4%), Euronews (20%, 9.6%, 2.9%), CNBC (10.8%, 4.3%, 1.0%)

* Osoby decydujące o zakupach - CNN (31.2%, 15.3%, 4.1%), BBC World (24%, 11.6%, 3.3%), Euronews (19.1%, 9.1%, 2.5%), CNBC (10.3%, 3.9%, 0.9%)

* Osoby często podróżujące służbowo - CNN (43.5%, 22.2%, 6.6%), BBC World (35.1%, 16.4%, 4.8%), Euronews (22.9%, 9.9%, 3.2%), CNBC (16.1%, 6.4%, 1.8%)

 "Te wyniki są niezmiernie istotne w czasach, gdy biznes odgrywa główną rolę w wyznaczaniu kierunków dla światowej ekonomii" komentuje Jonathan Davies, EVP Ad Sales, CNN International w informacji prasowej przygotowanej przez stację. "Na wielu poziomach, sondaż pokazał, że osoby, które piastują najważniejsze stanowiska w firmach systematycznie oglądają serwisy informacyjne i biznesowe CNN, rzadziej stacje takie jak CNBC czy Bloomberg, które z reguły uważa się za popularne wśród tej grupy docelowej. To dla nas dowód na to, że tworzymy bardzo dobre programy dla odbiorców premium i dobra wiadomość dla reklamodawców, którzy szukają metod dotarcia do takiej publiczności."

Komentarze (0)
Rocznica upadku Muru Berlińskiego w CNN
 Oceń wpis
   

  Druga część cyklu "Autumn of Change" w CNN International będzie poświęcona upadkowi Muru Berlińskiego. Niemiecki cykl będzie nadawany w CNN przez cały tydzień od poniedziałku 2 listopada. Do Niemiec polecą dziennikarze Becky Anderson, która będzie gospodynią cyklu i 9 listopada poprowadzi na żywo program z Berlina, Jim Clancy - korespondent i prezenter, który 20 lat temu relacjonował upadek Muru dla CNN, poprowadzi swój program "The Brief", który będzie emitowany również 4, 5, 6 i 9 listopada o godz. 17:00. Pobyt Clancy'ego w Niemczech można także obserwować na Twitterze wchodząc na @clancycnn. Dodatkowo korespondenci CNN Fred Pleitgen i Diana Magnay przygotują obszerne reportaże na temat Niemiec.

 

 Codzienne relacje z Niemiec znajdą się także w programie "Connect the World" emitowanym o godzinie 22:00. "Dwadzieścia lat temu na mapie Europy pojawiły się nowe granice" powiedział Mike McCarty, wiceprezes CNN International w materiałach informacyjnych o nowym cyklu. "CNN chce połączyć ludzi z całego świata interaktywną wstęgą historii i obrazów, które ukażą jak wielki wpływ miało to istotne wydarzenie, również na ludzi znajdujących się daleko poza granicami Muru Berlińskiego."

Komentarze (0)
CNN i Youtube dla klimatu ziemi
 Oceń wpis
   

 CNN Internacional we współpracy z serwisem Youtube organizuje debatę na temat zmian klimatycznych na ziemi. Debata odbędzie się 15 grudnia podczas Konferencji Klimatycznej Narodów Zjednoczonych w Kopenhadze. Internauci będą mogli zadawać pytania podczas debaty za pomocą specjalnej strony w Youtube  

 Debata będzie wyemitowana w CNN na drugi dzień. Znajdzie się także na stronie internetowej stacji. "Nasi widzowie mają wiele do powiedzenia na temat zmiany klimatu i chcą, aby usłyszano ich głos. Ta debata na to pozwoli" powiedziała Katherine Green, Senior Vice President of Programming. "Nasze programy CNN związane ze środowiskiem dają nam możliwość wprowadzenia inicjatywy angażującej widzów z całego świata i poddania analizie tego co robią rządy, duże firmy i indywidualne osoby w obliczu problemu dotyczącego całego społeczeństwa."

 Pod koniec roku CNN wyemituje czwartą część programu o ekologii pod tytułem Going Green. Relacje z Konferencji Klimatycznej ONZ będą punktem kulminacyjnym tegorocznych inicjatyw stacji związanych ze środowiskiem. Pod nazwą Going Green CNNI stworzyło serię tygodniowych programów i specjalnych prezentacji, których tematami przewodnimi były "Your Green World" i "Green Light for Business". W październiku na antenie CNNI wyemitowany zostanie specjalny godzinny program pt. "Green Pioneers".

 

Komentarze (0)
Wywiad z Christiane Amanpour w Gazecie Wyborczej
 Oceń wpis
   

 Dziennikarz Gazety Wyborczej Vadim Makarenko przeprowadził wywiad z dziennikarką i prezenterką CNN Christiane Amanpour. Wywiad ukazał się w piątkowym wydaniu dziennikarza w sekcji Wyborcza.biz

 We wstępie do krótkiego wywiadu wyborcza pisze:

 "Christiane Amanpour to gwiazda dziennikarstwa telewizyjnego, ale jej popularność nie wynika z "Tańca z gwiazdami" ani z wywiadów z Angeliną Jolie. Zyskała popularność dzięki relacjom z pierwszej wojny w Zatoce Perskiej. Od tamtej pory CNN wysyłał ją wszędzie tam, gdzie wybuchały bomby - na Bałkany, do Iraku, Afganistanu, Iranu, Israela, Pakistanu, Somalii czy Ruandy. W studiu jej gośćmi byli światowi przywódcy Tony Blair, Jacques Chirac czy Perwez Muszarraf.

Dziś Amanpour jest głównym korespondentem zagranicznym CNN i ma na koncie wianuszek nagród, w tym dziewięć Emmy w kategorii informacja i dokumentalistyka, trzy nagrody telewizyjne Uniwersytetu Columbia oraz nagrodę Edwarda R. Murrowa. W 2007 r. brytyjska królowa odznaczyła ją Orderem Imperium Brytyjskiego (CBE)."

 

 O to fragment wywiadu:

 Vadim Makarenko: Świadkowie wydarzeń coraz częściej sami oferują waszym widzom ekskluzywne materiały. Twitter dołączył do grona ważnych źródeł informacji podczas wyborów w Iranie. Jeden ze świadków nagrał, jak Gwardia Rewolucyjna zatłukła na śmierć uczestniczkę protestów ulicznych, i umieścił film na YouTubie. Takie materiały pomagają pani w pracy czy przeszkadzają?

  Christiane Amanpour: To dodaje do moich materiałów punkt widzenia uczestnika albo świadka jakiegoś wydarzenia. Ale do obowiązków dziennikarza wciąż należy bycie w terenie, weryfikacja takich relacji, konfrontowanie ich ze sobą i zdobywanie nowych faktów. Dlatego nie można polegać na samych dziennikarzach obywatelskich, bo samą istotą dziennikarstwa jest obiektywizm, wiarygodność i sprawdzone źródła. Jako profesjonaliści mamy swoje kodeksy postępowania i odbiorcy oczekują od nas odpowiedzialności za to, co mówimy. Wszystkie te doniesienia dziennikarzy obywatelskich są niezwykle ważne, ale w naszej pracy możemy je jedynie wykorzystywać, ale na pewno nie polegać na nich.

Siedzi pani na Twitterze, gdy wybucha coś ważnego?

Christiane Amanpour: Muszę coś wyznać: nigdy nie używałam Twittera ani Facebooka. Aczkolwiek mój program będzie tworzył wokół siebie społeczność, więc redakcja założyła konta na tych serwisach.

Podam przykład. Wojna w Afganistanie, którą relacjonuję od połowy lat 90., teraz osiągnęła masę krytyczną. Biorą w niej udział nie tylko Amerykanie, ale też wojska z krajów Europy. Moim zdaniem ta sprawa nie jest obecnie poddawana tak szerokiej debacie, jak powinna. Jakie są plusy i minusy tej wojny, jakie jest ryzyko, co trzeba zrobić, czy Afganistan zasłużył na kolejną szansę, czy wszystkie wojska powinny się stamtąd wycofać? To niesłychanie ważna debata, którą chciałbym mieć w swoim programie przez kilka tygodni we wszystkich możliwych wymiarach - ludzkim, politycznym, militarnym... I takie narzędzia, jak Twitter, Facebook
, strona internetowa mojego programu, mogą wnieść do tej debaty opinie bezpośrednio od naszych odbiorców.

Pełen wywiad w Gazecie Wyborczej z dnia 18 września 2009 i na stronie wyborcza.biz/biznes/1,100896,7052477,Christiane_Amanpour__Ludzie_wciaz_cenia_reporterow.html 

Komentarze (0)
Reklamy Krakowa znów w CNN
 Oceń wpis
   

 Kraków po raz trzeci w tym roku będzie reklamował się na antenie CNN International. Miasto wspólnie z CNN przygotowało dwie 30 sekundowe reklamówki. Łącznie w prime time przez dwa tygodnie spoty pojawią się 65 razy.

Kampanii towarzyszy hasło "Kraków The Great". Na antenie nazwa miasta zachowuje polską pisownie. Spoty udostępnił Urząd Miasta Kraków. Jak zauważa miasto - "to już trzeci spot Krakowa w CNN w tym roku. Pierwszy był wyświetlany przez CNN 139 razy, przez cztery tygodnie na przełomie lutego i marca. Drugi spot emitowany był 65 razy przez dwa tygodnie w czerwcu. Obydwa spoty obejrzy w tym roku około 300 milionów widzów pasma EMEA"

 O to nowe promocyjne spoty Krakowa:

 

 

 

Komentarze (0)
CNN o śmierci Michaela Jacksona
 Oceń wpis
   

 CNN stanęło na wysokości zadania podczas informowania o śmierci Króla Pop. Od samego początku wieczoru, w którym Jackson umarł, telewizja wykazywała się wysoką ostrożnością w przekazywaniu informacji. Pierwsze pogłoski o śmierci Jacksona pojawiły około północy polskiego czasu 25 czerwca. Informacje, że Jackson nie żyje podał amerykański serwis internetowy TMZ. CNN jednak nie wspominała o tym w swoich relacjach, ponieważ to największy serwis plotkarski ameryki, więc mało wiarygodny jako źródło poważnych informacji.

  W CNN wpatrzonych było wówczas wiele światowych redakcji. Spora część mediów również nie podawała informacji o śmierci Jacksona dopóki nie zrobił tego CNN. W okolicach pierwsze w nocy CNN cytował już informacje o śmierci powołując się na Los Angeles Times i agencje Associated Press. Z zaznaczeniem, że CNN nie potwierdza informacji o śmierci. W okolicach pierwszej w nocy polskiego czasu, stacja miała już swoje informację od informatora ze szpitala, w którym przebywał Michael. Informację o śmierci artysty ogłosił na antenie Wolf Blitzer.

 

 

Stacja poświęcała oczywiście w następnych dniach sporo czasu zmarłemu artyście. Gdy wydawało się, że nie można już żadnego "BREAKING NEWS" oznajmić w temacie, pojawił się wątek ducha...

 W programie Larrego Kinga wyemitowano ekskluzywny film z posiadłości Jacksona  Neverland. Podczas relacji reportera, kamera uchwyciła dziwny obiekt w tle, przypominający ducha człowieka. Redakcje szybko rozpoczęły informować o tym wydarzeniu. Z równie wielką szybkością pojawiały się komentarze, że film jest tylko zwykłym efektem komputerowym. Sporo komentatorów wskazywało także na CNN, który rzekomo mógł stworzyć efekt ducha w filmie.

  Na przełomie następnych dni CNN wyemitowała kolejne ekskluzywne wideo. Tym razem na pewno prawdziwe. Zdjęcia z ostatniej próby Michaela Jacksona.

 

 

 

 

 

Komentarze (0)
1 | 2 | 3 |
Najnowsze wpisy
2012-04-21 10:58 Anderson Cooper i polski śmigus dyngus
2012-04-17 23:21 Amanda Davis w CNN
2010-12-10 13:44 Chiny blokują CNN
2010-12-08 10:55 Polska znów zareklamuje się w CNN
2010-06-30 09:12 Koniec "Larry King Live"
Najnowsze komentarze
2013-12-22 00:58
sw-elzbieta.com:
Antonia Mortensen w Dzień Dobry TVN
Wesołych świąt! :)
2013-10-09 01:05
taki:
Antonia Mortensen w Dzień Dobry TVN
ciesze sie ze trafilam na tego bloga
2013-10-01 15:40
annakalina:
Antonia Mortensen w Dzień Dobry TVN
Jak w każdym wypadku musimy zacząć od czegoś małego, aby się wybić do góry.
O mnie
CNN
Polski blog o telewizji CNN, redaguje Dominik Cierpioł
Kategorie
Ogólne