Polska znów zareklamuje się w CNN
 Oceń wpis
   

Polska w przyszłym roku ponownie zareklamuje się na antenie CNN International. Ministerstwo Spraw Zagranicznych jest w trakcie prowadzenia rozmów z CNN dotyczących  kampanii. Reklamy będą emitowane prawdopodobnie w połowie 2011 roku, kiedy Polska rozpocznie prezydencję w Unii Europejskiej. I to właśnie to wydarzenie ma być głównym powodem i tematyką kampanii wizerunkowej Polski.



 

O rozmowach poinformowała Aleksandra Piątkowska z ministerstwa spraw zagranicznych na ostatniej konferencji CNN w Polsce. Przedstawiciele CNN gościli w Warszawie przy okazji prezentacji raportu "One Year On: Poland on the International Stage", podsumowującego dotychczasowe kampanie reklamowe Polski w CNN. Alexandre Soubriad (Research Manager, CNN International) i Sylvain Roger (Sales Director, CNN International) prezentowali wyniki raportu Continental Research 2010 przeprowadzone wśród stałych widzów CNN z Wielkiej Brytanii, Niemiec i Francji. Z badań wynika między innymi, że prawdopodobnieństwo odwiedzenia Polski w ciągu najbliższych dwóch lat wzrosło o 65% wśród widzów CNN, którzy zetknęli się z reklamami Polski.
 


Do tej pory na antenie CNN International reklamowy się między innymi Warszawa, Gdańsk, Poznań czy region małopolski jako Centrum Business in Małopolska.

Dominik Cierpioł

Komentarze (0)
Poznań w CNN
 Oceń wpis
   

 

Poznań to kolejne polskie miasto w tym roku, które promuje się w CNN International. Półminutowe spoty reklamowe będą emitowane w CNN 240 razy. Będą pojawiać się na antenie do 6 grudnia.

Koszt kampanii 300 tysięcy dolarów sfinansowało miasto Poznań. Promocja jest częścią strategi marketingowej stolicy Wielkopolski pod hasłem "Poznań know-how", którą miasto realizuje od przeszło pół roku w polskich mediach. Reklama zrealizowana została przez Turner Commercial Productions, dział kreatywny CNN International Advertising Sales.

 Poznań jest drugim po Krakowie polskim miastem, które wykupiło w tym roku czas reklamowy w CNN International. Celem kampanii jest zachęcenie zagranicznych inwestorów do zainteresowania się Poznaniem.

 

 Tu możesz zobaczyć spot reklamowy

Komentarze (2)
Nowa strona internetowa CNN
 Oceń wpis
   

 

CNN odświeżyło swoją stronę internetową. Zmianie uległo rozmieszczenie treści i kolorystyka witryny.

 

W nowej odsłonie CNN postawiono większy nacisk na czerwony kolor. Rozbudowaniu uległ profil, który każdy widz może sobie założyć na stronie. Oprócz dotychczasowego interfejsu iReport, internauta ma teraz możliwość śledzenia wątków, dodawania i śledzenia swoich komentarzy oraz grupowania treści, które chce czytać najpierw.

 

 Ciekawostką jest także projekt CNN Challenge. To gra, w której widzowie mogą sprawdzić swoją wiedzę z informacji emitowanych w CNN. Zabawa jest podzielona na pasma programowe. Grę z konkretnej dziedziny przeprowadzi z nami animowany prezenter danego cyklu.

 Na stronie pojawiła się także mała ramka z najczęstszymi wątkami tzw. "Hot topic". W pierwszych godzinach funkcjonowania nowej stronie numerem jeden w hot topic było wyrażenie "Roman Polanski".

 

Komentarze (1)
CNN stacją biznesmenów
 Oceń wpis
   

  CNN jest najchętniej oglądaną stacją międzynarodową wśród europejskiej kadry zarządzającej - wynika z europejskiego badania Ipsos Business Elite (BE). Zgodnie z wynikami badania, CNN jest również jej głównym źródłem informacji wykorzystywanym podczas pracy. Sondaż bada nawyki związane z konsumpcją mediów wśród biznesmenów zatrudnionych w największych firmach z 17 europejskich krajów. Według badania CNN dociera w ciągu tygodnia do 33% więcej odbiorców niż BBC World, w ciągu miesiąca do 29% więcej, a wciągu dnia do 27% więcej.

 

 * Kadra zarządzająca - CNN (32.8% miesięcznie, 16.4% tygodniowo, 4.7% dziennie), BBC World (24.7%, 11.7%, 3.4%), Euronews (20%, 9.6%, 2.9%), CNBC (10.8%, 4.3%, 1.0%)

* Osoby decydujące o zakupach - CNN (31.2%, 15.3%, 4.1%), BBC World (24%, 11.6%, 3.3%), Euronews (19.1%, 9.1%, 2.5%), CNBC (10.3%, 3.9%, 0.9%)

* Osoby często podróżujące służbowo - CNN (43.5%, 22.2%, 6.6%), BBC World (35.1%, 16.4%, 4.8%), Euronews (22.9%, 9.9%, 3.2%), CNBC (16.1%, 6.4%, 1.8%)

 "Te wyniki są niezmiernie istotne w czasach, gdy biznes odgrywa główną rolę w wyznaczaniu kierunków dla światowej ekonomii" komentuje Jonathan Davies, EVP Ad Sales, CNN International w informacji prasowej przygotowanej przez stację. "Na wielu poziomach, sondaż pokazał, że osoby, które piastują najważniejsze stanowiska w firmach systematycznie oglądają serwisy informacyjne i biznesowe CNN, rzadziej stacje takie jak CNBC czy Bloomberg, które z reguły uważa się za popularne wśród tej grupy docelowej. To dla nas dowód na to, że tworzymy bardzo dobre programy dla odbiorców premium i dobra wiadomość dla reklamodawców, którzy szukają metod dotarcia do takiej publiczności."

Komentarze (0)
Rocznica upadku Muru Berlińskiego w CNN
 Oceń wpis
   

  Druga część cyklu "Autumn of Change" w CNN International będzie poświęcona upadkowi Muru Berlińskiego. Niemiecki cykl będzie nadawany w CNN przez cały tydzień od poniedziałku 2 listopada. Do Niemiec polecą dziennikarze Becky Anderson, która będzie gospodynią cyklu i 9 listopada poprowadzi na żywo program z Berlina, Jim Clancy - korespondent i prezenter, który 20 lat temu relacjonował upadek Muru dla CNN, poprowadzi swój program "The Brief", który będzie emitowany również 4, 5, 6 i 9 listopada o godz. 17:00. Pobyt Clancy'ego w Niemczech można także obserwować na Twitterze wchodząc na @clancycnn. Dodatkowo korespondenci CNN Fred Pleitgen i Diana Magnay przygotują obszerne reportaże na temat Niemiec.

 

 Codzienne relacje z Niemiec znajdą się także w programie "Connect the World" emitowanym o godzinie 22:00. "Dwadzieścia lat temu na mapie Europy pojawiły się nowe granice" powiedział Mike McCarty, wiceprezes CNN International w materiałach informacyjnych o nowym cyklu. "CNN chce połączyć ludzi z całego świata interaktywną wstęgą historii i obrazów, które ukażą jak wielki wpływ miało to istotne wydarzenie, również na ludzi znajdujących się daleko poza granicami Muru Berlińskiego."

Komentarze (0)
Wywiad z Christiane Amanpour w Gazecie Wyborczej
 Oceń wpis
   

 Dziennikarz Gazety Wyborczej Vadim Makarenko przeprowadził wywiad z dziennikarką i prezenterką CNN Christiane Amanpour. Wywiad ukazał się w piątkowym wydaniu dziennikarza w sekcji Wyborcza.biz

 We wstępie do krótkiego wywiadu wyborcza pisze:

 "Christiane Amanpour to gwiazda dziennikarstwa telewizyjnego, ale jej popularność nie wynika z "Tańca z gwiazdami" ani z wywiadów z Angeliną Jolie. Zyskała popularność dzięki relacjom z pierwszej wojny w Zatoce Perskiej. Od tamtej pory CNN wysyłał ją wszędzie tam, gdzie wybuchały bomby - na Bałkany, do Iraku, Afganistanu, Iranu, Israela, Pakistanu, Somalii czy Ruandy. W studiu jej gośćmi byli światowi przywódcy Tony Blair, Jacques Chirac czy Perwez Muszarraf.

Dziś Amanpour jest głównym korespondentem zagranicznym CNN i ma na koncie wianuszek nagród, w tym dziewięć Emmy w kategorii informacja i dokumentalistyka, trzy nagrody telewizyjne Uniwersytetu Columbia oraz nagrodę Edwarda R. Murrowa. W 2007 r. brytyjska królowa odznaczyła ją Orderem Imperium Brytyjskiego (CBE)."

 

 O to fragment wywiadu:

 Vadim Makarenko: Świadkowie wydarzeń coraz częściej sami oferują waszym widzom ekskluzywne materiały. Twitter dołączył do grona ważnych źródeł informacji podczas wyborów w Iranie. Jeden ze świadków nagrał, jak Gwardia Rewolucyjna zatłukła na śmierć uczestniczkę protestów ulicznych, i umieścił film na YouTubie. Takie materiały pomagają pani w pracy czy przeszkadzają?

  Christiane Amanpour: To dodaje do moich materiałów punkt widzenia uczestnika albo świadka jakiegoś wydarzenia. Ale do obowiązków dziennikarza wciąż należy bycie w terenie, weryfikacja takich relacji, konfrontowanie ich ze sobą i zdobywanie nowych faktów. Dlatego nie można polegać na samych dziennikarzach obywatelskich, bo samą istotą dziennikarstwa jest obiektywizm, wiarygodność i sprawdzone źródła. Jako profesjonaliści mamy swoje kodeksy postępowania i odbiorcy oczekują od nas odpowiedzialności za to, co mówimy. Wszystkie te doniesienia dziennikarzy obywatelskich są niezwykle ważne, ale w naszej pracy możemy je jedynie wykorzystywać, ale na pewno nie polegać na nich.

Siedzi pani na Twitterze, gdy wybucha coś ważnego?

Christiane Amanpour: Muszę coś wyznać: nigdy nie używałam Twittera ani Facebooka. Aczkolwiek mój program będzie tworzył wokół siebie społeczność, więc redakcja założyła konta na tych serwisach.

Podam przykład. Wojna w Afganistanie, którą relacjonuję od połowy lat 90., teraz osiągnęła masę krytyczną. Biorą w niej udział nie tylko Amerykanie, ale też wojska z krajów Europy. Moim zdaniem ta sprawa nie jest obecnie poddawana tak szerokiej debacie, jak powinna. Jakie są plusy i minusy tej wojny, jakie jest ryzyko, co trzeba zrobić, czy Afganistan zasłużył na kolejną szansę, czy wszystkie wojska powinny się stamtąd wycofać? To niesłychanie ważna debata, którą chciałbym mieć w swoim programie przez kilka tygodni we wszystkich możliwych wymiarach - ludzkim, politycznym, militarnym... I takie narzędzia, jak Twitter, Facebook
, strona internetowa mojego programu, mogą wnieść do tej debaty opinie bezpośrednio od naszych odbiorców.

Pełen wywiad w Gazecie Wyborczej z dnia 18 września 2009 i na stronie wyborcza.biz/biznes/1,100896,7052477,Christiane_Amanpour__Ludzie_wciaz_cenia_reporterow.html 

Komentarze (0)
TVN24 śladem CNN
 Oceń wpis
   

 Telewizja TVN24 podczas wieczoru wyborczego 7 czerwca połączyła się ze swoją korespondentką za pomocą "wideoportacji". Tak właśnie stacja nazwała wirtualne wejście na antenę Ingi Rosińskiej. W rzeczywistości Inga znajdowała się w studiu w Brukseli. W warszawie podczas połączenia pojawiła się jej komputerowo wykonana sylwetka.

 

 Telewizja koncernu ITI nie ujawnia szczegółów technicznych połączenia. Według ekspertów podobnych rozwiązań, prawdopodobnie TVN24 dokonała zwykłego połączenia za pomocą tła blue box, które miała w tym czasie prezenterka w Brukseli. TVN24 nie ma bowiem specjalnego sprzętu i w ostatnim czasie wystarczającego budżetu do wykorzystania, by stworzyć coś na wzór innowacyjnego hologramu rodem ze Star Treka.

 Podobne rozwiązanie wykonała już wcześniej telewizja CNN. Podczas wieczoru wyborczego ostatniej kampanii prezydenckiej, w studiu CNN w Atlancie pojawiła się wirtualnie korespondentka z Chicago. CNN nazwało to wtedy wprost "hologramem", ale również nie podała szczegółów technicznych przedsięwzięcia.

 W prasie pojawiały się domysły. Na przykład takie, że CNN użyło do połączenia około czterdziestu! małych kamer. Dzięki temu obraz rzeczywiście wyglądał niczym hologram, a prezenterkę można było zobaczyć z każdej strony. W wypadku TVN24, prezenterkę było widać głównie z jednego kąta. Wygodnego dla zastosowania technologii blue box.

 

 

 TVN24 wzoruje się na CNN praktycznie od początku swojego istnienia. Z CNN Center w Atlancie zaczerpnięto między innymi dynamizm anteny charakteryzujący się szybkimi i dużymi ilościami dodatkowych elementów wyświetlanych na antenie podczas wystąpienia reportera. Tj. zdjęć towarzyszących, map, grafik. Ostatnim, sporym pomysłem zaczerpniętym od CNN było wprowadzenie żółtych belek informujących o najnowszych wydarzeniach.

 ZOBACZ: Hologram CNN

 ZOBACZ: Wideoportację TVN24

 

Komentarze (0)
Uroczystości 4 czerwca w CNN
 Oceń wpis
   

 Uroczystości związane z rocznicą 4 czerwca 1989 roku, były kulminacyjnym punktem wizyty ekipy CNN w Polsce. Dziennikarze rozpoczęli pracę w Krakowie, gdzie odbywały się główne uroczystości. Drugim miastem był Gdańsk, którego początkowo CNN nie planował na ten wieczór. Jednak późnym popołudniem, delegacja rządowa z premierem Donaldem Tuskiem na czele postanowiła wylecieć z Krakowa do Gdańska. To lekko zaburzyło plany CNN, więc jak pisze dziennik, premier Tusk zaproponował ekipie transport i ostatecznie wszyscy polecieli rządowym samolotem do Gdańska.

 

 

  Główny punkt polskiego cyklu w ramówce CNN Internacional przypadł na godzinę 19:00. Po serwisie informacyjnym nadawanym ze studia w Londynie, antenę przejęła Fionnuala. Prezenterka zrobiła krótkie wejście z Gdańska. Krótkie, ponieważ prezenterke zagłuszał głos konferansjera gdańskiej imprezy i chyba nie pomagało też ustawienie ekipy do przeprowadzenia relacji. Prawdopodobnie CNN miało bardzo mało czasu po przylocie do Gdańska, bo Fionnuala była ustawiona na tle przenośnych toalet.. Więcej tego wieczoru nie było już łączeń z tego miejsca. Po krótkim przywitaniu, Fionnuala wprowadziła około dwudziestominutowy materiał poświęcony wydarzeniom związanym z dniem 4 czerwca 1989 w Polsce.

 

 

 

 

 

 

  Tym samym CNN zakończył drugą już (wcześniej cykl Eye on Poland) wizytę w Polsce. Większość ekipy wraca do Londynu w sobotę 6 czerwca.

 

Komentarze (0)
CNN już w Polsce
 Oceń wpis
   

W poniedziałek rano, pierwszego czerwca,  dziennikarze CNN przylecieli do Polski. Swoją wizytę rozpoczeli od konferencji prasowej w siedzibie Polskiej Agencji Prasowej.

 

 

 

    Relacje na żywo z Polski będzie przeprowadzała głównie prezenterka Fionnuala Sweeney. Oprócz niej, ekipa CNN liczy w Polsce około 20 osób. Patronem wizyty CNN w Polsce jest telewizja Polsat. Jednak wóz transmisyjny do przesyłu materiałów do Londynu i Atlanty - CNN wypożyczyło od TVN24.

 W pierwszym dniu wizyty Fionnuala przeprowadziła wywiad z byłym premierem, obecnym prezesem banku Pekao SA Janem Krzysztofem Bieleckim.

  CNN będzie pracowało w Polsce nad dokumentem "The New Poland", który jest częścią cyklu Autum of Change. To cykl reportaży poświęcony upadkowi systemowi komunistycznemu w Europy. Oprócz Polski, dziennikarze CNN odwiedzą jeszcze kilka innych państwa w naszej części Europy. Polska jest jednak pierwszym krajem na mapie wędrówki CNN. Polska jest bowiem uważana historycznie za "kraj, w którym się wszystko zaczęło"

 Zobacz spot wideo CNN poświęcony Polsce

 Materiały o Polsce będą pojawiać się w czterech sekcjach tematycznych:

 - Gdaśnk Today: CNN odwiedza Gdańsk, miejsce narodzin Solidarności, aby zobaczyć jak nowa firma budująca statki radzi sobie z kryzysem ekonomicznym.


- Catholicism in Poland: CNN przyjrzy się Kościołowi Katolickiemu w Polsce i wyzwaniom jakie przed nim stoją. Stacja odwiedzi "Religia TV" - nowy projekt, który ma na celu przyciągnięcie uwagi Katolików i widzów wyznających inne religie.


- Business in Poland: CNN pyta właścicieli rodzinnego biznesu z Warszawy o to, jak wpłynął na nich upadek komunizm i jakie jest ich zdanie na temat globalnego kryzysu ekonomicznego.


- Polish Cuisine: CNN rozmawia z Robertem Makłowiczem - sławnym polskim kucharzem i historykiem o polskiej kuchni i ostatnim trendzie "powrotu do korzeni".


- Poland's Film School: CNN odwiedza największe polskie centrum filmowe - Państwową Wyższą Szkołę Filmową, Telewizyjną i Teatralną w Łodzi i dowiaduje się co sprawia, że ta szkoła jest tak wyjątkowa.

  Polskiemu cyklowi poświęcono także specjalną stronę internetową:

www.cnn.com/poland

 

Komentarze (0)
Najnowsze wpisy
2012-04-21 10:58 Anderson Cooper i polski śmigus dyngus
2012-04-17 23:21 Amanda Davis w CNN
2010-12-10 13:44 Chiny blokują CNN
2010-12-08 10:55 Polska znów zareklamuje się w CNN
2010-06-30 09:12 Koniec "Larry King Live"
Najnowsze komentarze
2013-12-22 00:58
sw-elzbieta.com:
Antonia Mortensen w Dzień Dobry TVN
Wesołych świąt! :)
2013-10-09 01:05
taki:
Antonia Mortensen w Dzień Dobry TVN
ciesze sie ze trafilam na tego bloga
2013-10-01 15:40
annakalina:
Antonia Mortensen w Dzień Dobry TVN
Jak w każdym wypadku musimy zacząć od czegoś małego, aby się wybić do góry.
O mnie
CNN
Polski blog o telewizji CNN, redaguje Dominik Cierpioł
Kategorie
Ogólne